Spotkanie z prezesem Gadu-Gadu

Czas na relację z wczorajszej wizyty w siedzibie firmy Gadu-Gadu Sp. z.o.o. w Warszawie. Spotkanie odbyło się wczoraj o godzinie 13:00. Udział wzięli:

  • Krzysztof Szalwa - prezes zarządu Gadu-Gadu Sp. z.o.o.
  • Jarosław Rybus - rzecznik prasowy firmy
  • ja - jedna z osób podpisujących petycję
  • raczman - współautor akcji
  • ags - ziomal z KNI AE

Owo spotkanie zaproponował rzecznik GG po otrzymaniu petycji stworzonej przez Dandysa, która była rozwinięciem akcji "Nie dla GG".
Od razu zastrzegam że przytoczone tutaj treści rozmów są nieautoryzowane i zarząd GG wraz z rzecznikiem mogą w każdej chwili się ich wyprzeć. Poza tym nasi rozmówcy nie zgodzili się na nagrywanie rozmowy na dyktafonie. Nie robiłem notatek, wszystko teraz spisałem z pamięci.

Nie spodziewałem się że spotkanie odbędzie się w takiej, a nie innej formie. Myślałem że rzecznik szybko będzie nas chciał spławić. Ale przecież gdyby tak było to by nas tam nie zapraszał. Nie spodziewałem się też, że na spotkanie przyjdzie sam szef. Przez pierwsze ~20 minut go nie było bo równolegle brał udział w innym spotkaniu. Na początku rozmawialiśmy z samym rzecznikiem, głównie przedstawiając mu pytania skompletowane przez Dandysa. Kiedy prezes do nas dołączył zaczął nam opowiadać o firmie, jej historii, działalności, modelu biznesowym itd. Obaj nasi rozmówcy zaznaczyli że nie są biegli w tematach technicznych i wszelkie sugestie techniczne przekażą do rozważenia pracownikom którzy są bardziej zorientowani w temacie.

Poruszyliśmy następujące tematy:

  1. Filtr antyspamowy
    W petycji skrytykowaliśmy jego nieprawidłowe działanie. Firma jest świadoma tego że ów filtr nie działa idealnie. Planują to zmienić. Kiedy? Dokładnie nie wiadomo, wtedy kiedy będzie gotowe i kiedy będą mieli pewność że niczego tym nie popsują.
  2. Stabilność serwerów
    GG jest małą firmą która działa na dużą skalę. 6 mln użytkowników to nie mało, generowany ruch jest bardzo duży.
    Dawniej był tylko 1 serwer na Windowsie NT. Kiedyś przyjechali przedstawiciele Microsoftu i nie mogli uwierzyć że serwer obsługuje 250000 połączeń skoro oni oceniali że ten system obsłuży max. 50000. Obecnie firma coraz bardziej rozprasza ruch na więcej maszyn, serwerów działających na Windowsie jest coraz mniej. Firma obecnie używa łącza 500Mbps, ale nawet ATMAN miewa czasem problemy z wytrzymaniem takiego obciążenia sieci.
    Podczas rozmowy skrytykowaliśmy dotychczasowy brak informacji o przyczynach występujących przestojów i zasugerowaliśmy im umieszczanie komunikatów technicznych na ich stronie WWW oraz informowanie o planowanych przerwach lub ograniczeniach funkcjonalności (jak w przypadku wyłączenia dostarczania wiadomości do osób niepołączonych w święta i nowy rok).
  3. Komunikator
    Planują wydanie komunikatora dla Linuksa, nie wiadomo w jakiej formie, prawdopodobnie sami coś napiszą lub zlecą to innej firmie.
    Planują przywrócenie SSL ale nie jest to łatwe. Wiąże się to z zużyciem większej mocy obliczeniowej a nie stać ich na routery Cisco za 10 mln $ (zresztą przedstawiciele Cisco którzy taki sprzęt oferowali i tak nie byli pewni czy udźwignąłby takie obciążenie).
    Planują odłączyć GG od IE, mają już gotowy moduł do wyświetlania reklam, ale wciąż go testują.
    Piszą i testują dużo nowych rzeczy. Planują wprowadzić system wtyczek żeby ludzie spoza firmy mogli pisać dodatki do programu, tylko szukają odpowiedniego rozwiązania do autoryzacji tych wtyczek żeby zbyt łatwo nie dało się w nich jakiegoś syfu podrzucić.
    Generalnie wszelkie zmiany wprowadzane są powoli gdyż działając na taką skalę ciężko im je od razu wprowadzić a konsekwencje ew. wpadek mogą być katastrofalne. Poza tym oczywistym jest, że proces uaktualniania klientów u użytkowników nie jest natychmiastowy.
    Zależy im na tworzeniu dobrego komunikatora, obserwują migracje, i jeśli widzą że użytkownicy używają czegoś innego to znaczy że z ich komunikatorem jest coś nie tak i trzeba to zmienić (prezes to znacznie dosadniej ujął ale nie będę tego cytować ;)).
    Prezes wspomniał o tym że udało im się zahamować uciekanie z GG do Tlena (zresztą sam to widzę np. po moim bracie).
    Poza tym prezes opowiedział małą anegdotę: kiedyś GG przestało mu działać więc poszedł do pokoju programistów i administratorów, patrzy a tam sporo z nich używa Linuksa. :)
  4. Regulamin
    Jeśli chodzi regulamin i kontrowersje z nim związane to prezes z rzecznikiem wytłumaczyli nam że chodzi tylko o komercyjne wykorzystanie komunikatora GG oraz ich infrastruktury - użytkownicy niekomercyjni nie mają czego się obawiać.
    Tutaj można wyróżnić 2 przypadki: firmy wykorzystujące komunikator Gadu-Gadu do kontaktów z klientami lub między pracownikami oraz firmy zarabiające na własnych komunikatorach które łączą się z GG. W pierwszym przypadku owe firmy otrzymają oferty korporacyjne, z gwarancjami usługi, szyfrowaniem SSL itd. W drugim przypadku sprawa jest dużo bardziej drażliwa. Żadna z owych firm (O2, WP, Interia) nie wystąpiła do Gadu-Gadu Sp. z o.o. z zapytaniem o współpracę. Zaś samo GG kiedyś złożyło ofertę połączenia sieci firmie Mirabilis (ówczesnemu właścicielowi ICQ) ale została ona zignorowana. Teoretycznie GG mogłoby wytoczyć proces O2, WP i Interii ale pewnie szkoda im na to kasy, tym bardziej że WP i Interia mogłyby ich przelicytować.
  5. Otwarcie sieci
    Jeśli jakiś duży gracz z zagranicy otworzy swoją sieć to najprawdopodobniej do niego dołączą. Na razie samodzielne otwieranie im się nie kalkuluje.

Poza głównymi tematami wspomniałem im o Joggerze i spytałem czy planują wprowadzenie czegoś podobnego - owszem planują, ale oczywiście nie wiadomo kiedy. Poza tym trochę spekulowaliśmy nt. przyszłości komunikatorów - prezes podzielił się swoimi przypuszczeniami: rozmowy VOIP będą za darmo, numery komunikatorów będą także identyfikatorami w innych usługach, a może nawet w telefonii komórkowej.

Na koniec prezes złożył nam ofertę współpracy - gdybyśmy chcieli u nich pracować to istnieje taka możliwość. Szukają przede wszystkim programistów, ale przydadzą im się także menedżerowie i ludzie z ciekawymi pomysłami. Jak ktoś jest chętny to może się zgłosić do rzecznika: pr(na)gadu-gadu.pl

Powiązane wpisy:

74, przyłącz się do dyskusji »

  1. dziq POLAND Linux Opera 9.01 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 21:26:08

    O, pierwszy jestem. Cóż, jest jak jest. Śmiesznie się składa że ja akurat za bardzo w słowa prezesa nie wierzę. Na dodatek - nigdy już do padu-pierdu nie wrócę - choćby mnie mieli końmi do GG ciągnąć. GG przestało dla mnie istnieć. Liczy się tylko Jabber. A i Wam się dziwie, że w ogóle z tymi panami z dolarami w oczach się Wam rozmawiać. Przynajmniej użytkownicy GG nie mają się po tej rozmowie co łudzić na obsługę SSL…

  2. mmm POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 21:41:07

    Czyli z jednej strony są małym graczem i nie stać ich na serwer, a jak się mają otworzyć to czekają na dużego gracza, żeby było dwóch dużych graczy. ;)
    Czyli masło maślane i nic z tego nie wynika. Wszystko po staremu.

  3. Andrea POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:00:30

    Po tym co tu przeczytałem, ciężko mi uwierzyć, że sytuacja się poprawi. Brak SSL? Jakoś większość sieci sobie z radzi z problemami tego typu. I to sieci chyba większych niż GG…

  4. korek POLAND Linux Opera 9.00 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:05:12

    No cóż. Tak w zasadzie… to troszki ponarzekam. Osobiście nie używam Gotowanej-Gąsienicy, ale kupa moich kumpli używa. Wnerwia mnie to. Gdy uzywałem kadu, co parę godzin wyskakiwało connection timeout, jak wysłałem wiadomość, pole robiło się często szare na 15 minut… horror. Dlaczego gg tak trzyma ludzi?! Ktoś kto używa gg i je lubi, (ba, są tacy co uwielbiają) musi być już zniekształcony na maksa.
    Reklamy wyskakujące przy starcie, reklamy na liscie kontaktów, reklamy w rozmowie… argh! Takich ludzi to nie wkurza! Są zaślepieni na jakąkolwiek alternatywę! gg mogłoby nawet ich spamować, pokazywać zboczone reklamy, i budzić ich w nocy, bo wyszła nowa zajmująca tylko 66,6 MB wersja. A oni go nie odinstalują. Kiedyś numery będą miały 10 cyfr. A wyznawcy sekty GG będą go używać. I nie da się ich odciągnąć. GG jest zbyt proste, żeby człowieczek w nim zaślepiony używałby Jabbera. Bo dla takiego “ziomka z podwórka” czy “r000sh0ffej nAsToLaTk1″ pojęcie serwera czy klienta, transporu czy jabbera są za trudne. Dopóki ludzi na krzesłach się nie uświadomi, dopóty się ich nie wyeedukuje. Przynajmniej podstawowo. Bo dzieci w szóstej klasie uczą się Painta i IE, zamiast Gimpa czy FF. Dobra, koniec moich narzekań.

    Krótsza wersja: jak można być takim debilem żeby używać gg i nawet nie pomyśleć że są inne komunikatory?!

  5. nenros POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:07:23

    Ciekawe na co idzie kasa z reklam? :D
    Jak juz powiedziano wcześniej wszytko po staremu, i biedni ludzie dalej będą zyli w słodkim przekonaniu że gg jest najwspanialsze i jest jedynym IM w polsce.

  6. dj_kaloryfer POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:08:38

    Gratuluję spotkania. Dość wysoko- spotkanie z prezesem… Nie każdemu się to udaję. Jednak mogli wziąć jakiegoś programistę na to spotkanie.

  7. mmm POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:17:47

    Jednego programistę, jednego poligamistę i księdza. ;)
    Ksiądz by kropił kropidłem, bo nie widzę ratunku dla GG z takim podejściem do życia.

    BTW Między wierszami tej recenzji wyczułem u autora lekki sarkazm, więc chyba każdy wie już, że się nic nie zmieni.

    A co do alternatyw to nie jest to problem nastolatek i ZU tylko w dużej mierze osób, które mogłyby nastolatce i ZU zainstalować coś innego (bo ZU nigdy nic sam nie robi bo się nie zna, on zrobi to co robią inni i to co mu ktoś pokaże). Nawet na uczelniach informatycznych z Jabberem i alternatywą jest często ciężko. Co wymagać od nastolatki? Na pewno obrażanie i pisanie per “debil” dużo nie pomoże.

  8. claudiush POLAND Linux Opera 9.01 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:23:21

    @dziq
    widzę, że jesteś na bierząco ze sprawami związanymi z GG, interesujesz się, ale dlaczego, skoro GG dla Ciebie nie istnieje? Po to jest wybór oprogramowania, aby każdy znalazł coś dla siebie. Odkryłeś Jabbera - Twój zysk, ale większość użytkowników ma głęboko w dupie, czy ich program na SSL, czy nie ma. Oni nie wiedzą co to jest, nie wiedzą po co, nie wiedzą co im grozi. Zamiast najeżdzać na program, lepiej napisać co zrobić, aby było bezpieczniej.

  9. seban POLAND Debian GNU/Linux Mozilla Firefox 1.5.0.4 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:23:27

    Według mnie sukcesem już jest to, że GG chciało z kimś rozmawiać, przecież nie musieli. To chyba pierwsze takie spotkanie. GG zauważyło akcję niezadowolonych użytkowników i postanowiło z nimi porozmawiać. Strona GG troche pościemniała tak myślę. Jeśli chcą mieć postęp technologiczny muszą inwestować. Nad wieloma rzeczami pracują i myślą, ale nie wiadomo kiedy to ujrzy światło dzienne.
    Podobni jak dj_kaloryfer żałuję, że nie było tam nikogo z polskich programistów lub adminów serwerów Jabbera. Z drugiej strony też nie było typowo ,,technicznych” ludzi.

  10. dziq POLAND Linux Opera 9.01 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:43:12

    @claudiush - odkryłem Jabbera - racja. GG dla mnie nie istnieje, tak, ale taka sprawa miała prawo mnie zaciekawić. Teraz bardziej interesuje mnie sprawa otwarcia się Tlenu. Najeżdżam na program racja. Ale też piszę dużo co zrobić żeby było bezpieczniej, via 10 not na blogu w kategorii Jabber. Mało ? A czego oczekiwałbyś od czteromiesięcznego bloga ?

    @reszta:D - jak napisałem na początku - nie wierzę w to że będzie lepiej z GG. Z nimi jest… coraz gorzej. To widać.

  11. ags POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 22:52:52

    Problem jest z ‘normalnymi’ użykownikami, efekt domina i mamy to, co mamy.

  12. Forrest_Gump POLAND Windows XP Opera 9.00 said,

    31 sierpień 2006 (czwartek) at 23:58:18

    @Korek
    To nie jest problem, debilizmu czy niewiedzy. Jesli chcesz kogos przeciagnac na jabbera to zwykle pierwszym argumentem jest: “Po co mam uzywac czegos czego nikt nie uzywa, wszyscy uzywaja GG”. I to ze jabber ma tyle zalet w porownaniu z GG staje sie malo znaczacym detalem ;)

    @dziq
    Wazniejszym od otwarcia Tlenia jest chyba w chwili obecnej rozmowa tekstowych miedzy gmailSkype o ktorej sie slyszy coraz glosniej. Jesli to nastapi to pozniej juz bedzie z gorki ;)

  13. Koval POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 0:23:53

    Pomysłów widze ze mają dużo, ale chyba za dużo… jak realuzują je wszystkie na raz to z kilka lat im to zajmnie

  14. Piotr Konieczny UNITED KINGDOM Windows XP Opera 9.01 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 0:36:46

    Miejmy nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł podpięcia GG (legalnie bądź nielegalnie) do Joggera…

  15. radious POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 0:42:08

    A nie zastanawiali sie nad przejściem na jabbera? Przecież gotowy protokół rozwiązałby im mnóstwo problemów, mogli by nawet zostawić wew. sieć dla klientów gg i zaproponować im jedynie możliwość komunikowania ze światem.

  16. eRiZ POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 0:48:58

    Jednym słowem - słomiany zapał.

    Dużo mówią, a mało robią.

    Ale to mnie rozbroiło: http://gadu-gadu.pl/biuro-wiadomosci-Gadu-Gadu_w_szkolnych_zeszytach.html

  17. Dot POLAND Windows XP Mozilla SeaMonkey 1.0.4 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 1:41:05

    A więc tak:
    1) Cieszę się, że udało się cokolwiek zrobić w stronę dialogu z przedstawicielami GG. Przynajmniej tyle, żeby dać do zrozumienia, że jest grupa ludzi, którzy znają się na rzeczy i którym wady GG nie odpowiadają.
    2) To, że ludzie od GG dużo mówią, a mało robią, to było wiadomo już od dawna.
    3) Ten argument odnośnie otwarcia się na świat, jak jakiś inny duży gracz się otworzy, to im trochę nie wypalił. Największy .com na rynku, Google, jako “swój” komunikator używa otwartego na świat GoogleTalka, który jest klientem jabbera. Coraz więcej też mówi się o otwarciu się Skype’a - lidera światowej komunikacji VoIP, jednego z potężniejszych graczy na rynku IM poprzez porozumienie z GTalkiem.
    4) Połączenie GG i bloga? Już nawet ktoś coś takiego napisał. Ale, tak jak i “generacja GG” i parę innych serwisów z GG powiązanych, na pewno z Joggerem się nie będzie mogło równać. Tak, jak Grono nie równa się ze Spinaczem. Nie w ilości użytkowników, ale w średnim poziomie intelektualnym (nie mówię broń Boże tylko o wiedzy technicznej!) tych użytkowników.
    5) Wykorzystanie protokołu komunikacji Jabbera przez GG? Już dawno była o tym mowa. numerek@gadu-gadu.pl i jazda. Modyfikacja klientów, postawienie potężnej sieci serwerów (coś jak autocom.pl, tylko na większą skalę) i jazda. Otwarcie się na świat przy okazji odciążyłoby serwery od połączeń ze wszystkimi użytkownikami korzystającymi z transportów na serwerach jabbera i multikomunikatorów (pod warunkiem używania GG i Jabbera). Niestety, mimo ogromu zalet takiego rozwiązania, ma ono bardzo poważną wadę - jest praktycznie nierealne. Nie technicznie, ale ze względu na podejście twórców i szefów GG.
    6) Co do podawania skromnych informacji o wielu pomysłach i unikania czegoś takiego jak deadline’y - całkowicie ich rozumiem, a jednocześnie cieszę się z takiego podejścia. Bo w GG i tak już partaczą wystarczająco dużo, jakby jeszcze sami siebie gonili ustalonymi wcześniej terminami, to by w ogóle nie nadawało się toto do niczego.
    7) Ad. tego, co jest odpowiedzialne za fakt, że tak dużo osób korzysta z GG - niestety poczta pantoflowa. Przypuśćmy, że w szkole ktoś powie znajomym, że założył sobie neta. Pierwsza rzecz, jaką usłyszy to “zainstaluj sobie GG, to będziemy mogli pogadać” albo coś w ten deseń. I tu tkwi problem. GG jest tak popularne, że sama ta popularność napędza jeszcze większą popularność. A większość społeczeństwa przyzwyczajona do komercjalizacji absolutnie wszystkiego nawet nie wyobraża sobie czegoś, gdzie nie ma reklam. Przecież wszystkie strony internetowe (onet.pl, wp.pl, interia.pl, gazeta.pl itd.) są przepełnione reklamami, system operacyjny (a istnieje jakiś inny niż Windows w ogóle?) jest płatny itd. To, co ludziom głęboko siedzącym w środowisku OS wydaje się chore, dla większości społeczeństwa jest normą. I TU tkwi problem.

  18. asd POLAND Windows XP Opera 9.00 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 3:15:35

    Baju baju, niezłe public relations, ale nic konkretnego. Wszystko jest “może kiedyś, ale…”. Nie GG zahamowało ucieczki do Tlena tylko zastój w Tlenie (nie rozwija się od bardzo dawna). Zresztą nawet ja, kiedyś zwolennik Tlena, pewnie przejdę wkrótce na Google Talk jeśli Tlen nie otworzy serwera (już chyba więcej ludzi używa otwartych Jabberowskich serwerów niż Tlena). A porównując co oferuje np. Yahoo Messenger z jakimkolwiek polskim komunikatorem, to ehhh, szkoda pisać.

    A SSL może być na początek przynajmniej przy połączeniach p2p, to jest wykonalne. Zresztą są też inne, szybsze metody szyfrowania.

  19. Marcin Stefanowicz » Akcja “Nie dla GG” UNITED STATES WordPress 2.0.4 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 8:38:04

    […] Polecam relację ze spotkania w siedzibie GG dostępną pod adresem: http://reksio.ftj.agh.edu.pl/~azrael/2006/08/31/spotkanie-z-prezesem-gadu-gadu […]

  20. adams_no1 POLAND Windows NT 4.0 Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 9:55:51

    Ehhh, szkoda gadać, ja już dawno porzuciłem wszelką nadzieję na sensowny polski komunikator.
    Panowie świat się rozwija i to bardzo szybko, a tutaj czas jakby się zatrzymał…

    Z komunikatorów polecam zestawienie Gtalk + Transporty (gg i tlen)
    można wykożystywać będącego w fazie testów webowego klienta Meebo (www.meebo.com), który jest szybszy od Tego zaimplementowanego w Gmailu.

    A jeszcze dodając do tego wspominane powyżej plotki na temat komunikacji Google - Skype… To jeśli rodzimi gracze się nie otworzą to pozostaną im na serwerach transporty, a i te szybko znikną.

    Ale jest jedna pozytywna strona całej tej akcji (przynajmniej dla reklamodawców) - padu-padu będzie miało precyzyjnie sprofilowaną grupe docelową - dzieci neostrady…

    Pozdrawiam

  21. Aleks POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 10:16:55

    “Jeśli jakiś duży gracz z zagranicy otworzy swoją sieć to najprawdopodobniej do niego dołączą. Na razie samodzielne otwieranie im się nie kalkuluje. ”

    A google nie jest duzym graczem ? ;) Tym bardziej a’propo pewnej komunikacji z AIM i prawie pewnej ze Skype’m?

    Pozdrawiam,

  22. BloGG i nie tylko… » Prezes GG spotyka się z uczniami niezadowolonymi z Ĺźycia POLAND WordPress 2.0.4 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 10:22:33

    […] I od razu sprostowanie, nie uczniami, ale głównie z uczniami i studentami oraz nie z Ĺźycia, ale z GG :) Czas na relację z wczorajszej wizyty w siedzibie firmy Gadu-Gadu Sp. z.o.o. w Warszawie. Spotkanie odbyło się 30 sierpnia 2006 o godzinie 13:00. Udział wzięli… PrzejdĹş do dalszego ciągu relacji. […]

  23. Thinker POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 10:39:25

    Ja tylko chcialem dodac, ze jabber jest 10x wiekszym syfem niz gg.
    Sam uzywalem jabbera ponad rok i do dzis sie do niego nie przekonalem.
    Mialem wiele komunikatorow jabberowych i ciagle byly te same problemy.
    AUTORYZACJA kontaktow. Pomimo wielu prob, jabber wygral.. Czasem kontakty sie autoryzuja, czasem nie.. pytanie - PO CO TO? Jakos nigdy mi nie zaszkodzilo na gg, ze ktos mnie dodal bez mojej wiedzy..

  24. Ktos POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 10:42:12

    Nie spodziewałem się, że będziecie rozmawiać z prezesem.

    A nie rozumiem argumentu o “zagranicznym graczu”. To to, że Google otworzyło swoje serwery dla reszty jabberowej braci to nie jest wystarczający gracz?

    Szczerze mówiąc bardzo liczę nawet na publikowanie informacji o planowanych/nieplanowanych padach serwerów. To będzie dobra rzecz.

  25. wporzo POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 11:56:02

    Gratuluje Przemku spotkania. Rzeczywiscie trzeba przyznac.. ze spotkanie bylo “na szczycie” :-)

    Co do samego GG… ja sie nie dziwie firmie, ze dziala jak dziala. To nie jest organizacja non-profit. Nie dziwie sie ze sa reklamy.. nie dziwie sie ze nie ma wielu funkcjonalnosci dostepnych w Jabberze. Jezeli firma przynosi zyski (a wierze, ze przynosi..) oraz jesli jej pozycja nie jest jakos specjalnie zagrozona.. to po co inwestowac miliony zlotych ??? Czysta ekonomia.
    Nie jest tez prawda ze komunikator stoi w miejscu… cos tam sie niby dzieje.. wyszla wersja 7.x.. jest voip… wczesniej czy pozniej bedzie ssl i inne standardowe rzeczy. Tylko czy na pewno sa one potrzebne zwyklym uzytkownikom ? 80% korzysta z IE (ktory jest furtka w obie strony.. i do sieci.. i do uzytkownika, ktory nie ma zakladek, nie trzyma sie standardow.. ktory wlasciwie niczego sie nie trzyma), a jednak po zobaczeniu funkcjonalnosci firefoxa czy opery nie widza najmniejszej roznicy. Nawet jak ktorys z nich zainstaluje sobie klienta jabbera (np wysmienitego konnekta) to i tak nie uzyje 90% jego funkcji. Jedynie nas zal.. bo jestesmy zmuszeni instalowac wtyczki do gg, aby moc komunikowac sie z niektorymi znajomymi.

    Aha.. i jeszcze jedno. Nie spotkalem sie jeszcze z firma, ktora jako swojego wewnetrznego/zewnetrznego komunikatora uzywa gg. Standardem tez nie jest jabber. Na tym polu wygrywa Skype. I chyba dla nikogo nie jest to dziwne. Zero reklam, bezpieczny protokol nad ktorym caly czas ktos czuwa, stabilne serwery, bardzo tani voip, video konferencje, czeste uaktualnienia aplikacji, wersje dla wielu systemow operacyjnych (choc ta dla linuxa znacznie odbiega funkcjonalnoscia od wersji windowsowej). Jest mozliwe, ze to wlasnie skype bedzie kiedys miedzynarodowym standardem im.. miedzynarodowym w sensie prywatnego uzytkownika, gdyz dla polskich i zagranicznych firm standardem juz jest.

  26. dunDer POLAND Linux Flock 0.7.4.1 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 14:44:59

    @dziku: popieram w 100% :D

  27. asd POLAND Windows XP Opera 9.00 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 22:16:35

    wporzo napisał:
    “… Nie spotkalem sie jeszcze z firma, ktora jako swojego wewnetrznego/zewnetrznego komunikatora uzywa gg. Standardem tez nie jest jabber. Na tym polu wygrywa Skype….”

    Prawda, ale Skype będzie się komunikował z Google Talk bez żadnych transportów (na razie wiadomości tekstowe). Teraz czekam kilka miesiący na otwarcie Tlena, jak nie - bye bye O2 :) mogę oglądać reklamy u kogoś innego :)

  28. ags POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    1 wrzesień 2006 (piątek) at 22:30:36

    wporzo: mało firm widziałeś - niejedna tak robi, a kilka firm się nawet przejechało.

  29. Tereferekuku POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    2 wrzesień 2006 (sobota) at 11:10:21

    Ja niektorych troche nie rozumiem. Sam uzywam i GG i Jabbera, i jeden i drugi ma jakies wady….ale co to za wady ? Na pewno nie takie zebym jak niektorzy tutaj wszcznal “swieta wojne”. Z czym tu walczyc?! Nie podoba Ci sie to nie uzywaj, chociaz watpie by GG bylo nieuzywalne.

    Bylo spotkanie i swietnie, jestem przekonany, ze to nie jest tak ze to tylko dobry PR i maja Was w dupie. Bo jak juz ktos wspomnial, to nie jest organizacja non-profit - zalezy im na uzytkownikach, bo bez uzytkownikow to bedzie klops i dupa.

    Co do niepodowania konkretnych terminow, to ja sie im nic a nic nie dziwie. Działacie troche jak dziennikarze FAKTu. Oni Wam by powiedzieli, ze wprowadza usluge X dnia YYYY-mm-dd. A potem by nie zdazyli (co sie zdarza i koniec i kropka i wszedzie sie to zdarza), to takie (przepraszam, jeslie kogos obraze) oszołomy jak Wy, co z Krakowa jada zeby “zmienac swiat na lepsze”, napisza w swoim blogu “Prezes GG kłamca!” … wiec na ich miejscu tez bym Wam nie podał terminu.

    I ostatnie pytanie? Nie czuliscie sie jakbyscie robili z siebie …… glupkow?

  30. houston POLAND Windows Server 2003 Mozilla Firefox 2.0b2 said,

    2 wrzesień 2006 (sobota) at 11:17:45

    Nie to mozna sie zalamac jak takie “pierdu pierdu Prezes wciska
    SSL’a wszystkie dawno uzywaja ICQ ma ponad 10 mln uzytkownikow i jakos niemaja problemow :)
    Winde na Serwer nie to po prostu smieszne :)
    na serwer na takie obciazenie powinni postawic FreeBSD albo cos podobnego a nie winszgrozeto na pewno wytrzyma a kit ze taki to maja ruch to dla olania userow ile mozna tak obciazac to przeciez ascii a nie pliki binarne :)
    ja uzywam Jabbera transporty do gg i tlenia pieknie to pracuje i nie narzekam :) a jabberz szyfrowany jest po SSL AES TLS i nie po 128 bit ale od 256 w gore niektore zagraniczne serwery maja kryptografie juz na 512 bitowym kluczem :) Tlen tez uzywa ssl’a i nie pluje sie ..

  31. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    2 wrzesień 2006 (sobota) at 17:54:23

    Wypadałoby mi odnieść się przynajmniej do części komentarzy więc wreszcie to robię, zbiorczo.

    Na początek mała generalna uwaga: dalej nie używam GG - ani klienta, ani protokołu. Prezes dobrze wiedział że nie używam ich klienta. O protokole nie wspominałem.

    @dziq
    Nie zauważyłem żeby mieli dolary w oczach. Wyglądali normalnie i nie siedzieli na złotych krzesłach. Sami nas zaprosili więc czemu mielibyśmy odmawiać? Nie jesteśmy zadufanymi ekstremistami. Porozmawiać nigdy nie zaszkodzi.

    @mmm
    W polsce GG jest dużym graczem ale w skali świata są mali.

    @korek
    Zwykłych użytkowników nie obchodzi co to jest procesor, system operacyjny czy protokół internetowy. Oni kupili komputer i zwyczajnie chcą żeby działał. Tak samo mnie nie obchodzi jakie cylindry ma mój samochód - ma po prostu działać.
    A co do reklam z dźwiękiem to prezes GG powiedział że jak pierwszy raz taką wysłali to potem dostali taki opierdol od użytkowników (kilka tysięcy maili) że zrezygnowali z takich reklam i nigdy do nich nie wrócą.

    @dj_kaloryfer
    Wyżej się nie dało :D
    To było spotkanie na szczycie :]

    @radious
    Myślisz że to takie łatwe? To zachęć 6 mln osób do instalacji nowej wersji komunikatora.

    @Dot, Ktos, Aleks
    Google nie jest największym graczem na rynku komunikatorów. Ma ledwo kilka procent. W komunikatorach dominuje AOL ze swoim duetem AIM-ICQ który ma 55% rynku.
    A co do współpracy GoogleTalk ze Skype to poczekajmy na to aż stanie się faktem.

    @Thinker
    Wyobraź sobie że nie wszyscy chcą żeby byle kto podglądał ich status komunikatora. Po to jest mechanizm autoryzacji. A jak chcesz mieć tak jak w GG to włącz sobie automatyczną autoryzację wszystkich i będziesz miał spokój.

    @Tereferekuku
    Dlaczego wg ciebie mielibyśmy się czuć jak głupki?
    Pokazaliśmy im jakie rzeczy w ich komunikatorze są złe i podaliśmy propozycje konkretnych rozwiązań.

    @houston
    Oferowałeś kiedyś jakieś usługi dla 10 mln użytkowników? Jak będziesz oferował to pogadamy. Zobaczysz czy to takie łatwe.

  32. kuba POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    2 wrzesień 2006 (sobota) at 19:16:02

    nie rozmumię was jak wam się nie podoba stabilnosc serwerów gg to nie korzystajcie z niego

  33. mmm POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 12:04:16

    Panie i Panowie, zmusiliście ich do działania. Pierwsze kroki już poczynili.

    http://www.internetstandard.pl/news/98568.html

    “(…) ceny banerów 400×50 wzrosły o 10 tys. zł. Z 30 tys. do 40 tys. zł w weekendy oraz z 40 tys. zł do 50 tys zł. w dzień powszedni. (…)”

    Teraz na pewno będzie ich stać na nowy serwer.

    ;)

  34. madziar POLAND Windows XP Internet Explorer 6.0 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 17:40:26

    W wiekszosci tu ludzi to chyba pogielo!
    Czy Wy jestescie chorzy czy jak?
    MAcie jakies problemy ze soba?
    Bo ja nie rozumiem skad sie bierze ta Wasza glupota:/

    1. Mamy do wyboru kilkanascie komunikatorow i kazdy wybiera to co mu pasuje! wiec pisanie nie bede uzywal gg bo sie łaskawy pan obrazil to smiech na sali. Kogo to interesuje?
    Nie pasuje to wyp… i uzywaj se jabbera… w czym problem?
    Zazdrosc?
    2. Reklamy… Mi one nie przeszkadzaja a nieraz juz skorzystalem i zobaczylem co nowego reklamuja… a noz sobie kupie a co stac mnie:)
    Nie chcesz patrzyc to wypie…. nie wiem w czym problem…??
    3. SSL - zwyklemu uzytkownikowi na chu…j taka usluga… Mnie to jeb….ie! Bo po co mi to? Prezydentem jestem czy jak?
    Placzecie ze nie ma w gg to sie przeniescie…
    4. Haslo… Ja nie mam zadnych tajemnic a to ze pisze sobie z moja narzezona mile slowka na dobranoc to co….? Niech se ktos poczyta.
    Jestescie terrorystami czy jak?? W rzadzie pracujecie?? w wojsku??
    A jak macie takie tajemnice to sie qrwa przeniscie…

    PODSUMOWUJAC:

    Prezes gg mial was w dupie: Pieknie opowiedzial jaka to ma firme a wy z usmiechem na twarzy poszliscie do domu…
    SMieszni jestescie…
    Macie tego jabbera, probowalem na chwile ale jak dla mnie w niczym sie nie rozni od gg tylko mi wszystko utrudnia znaczy rozmowe z ludzmi…Fakt ze oni nie uzywaja wplywa tez na mnie i tu sie przyznaje!
    Ale zeby robic halooooo to wwas nie rozumiem!
    Tez mnie wqrwia ze wiadomosc inie dochodzi ze serwery padly:/
    Ale pomimo tych wad wole gg niz jakikowliek inny komunikator!
    Korzystalem z tlena, skype, jabbera, konnekta, stefana i innych komunikatorow lub tylko programow do obslugi! ALe lubie gg bo spelnia funkcje ktore od niego oczekuje!

    Czyli… Moge sobie popisac, moge wyslac plik i moge pogadac przez rozmowe audio:) i nic wiecej mi nie trzeba!

    A WAMI KIERUJE TYLKO ZAZDROSC ILOSCI UZYTKOWNIKOW CZEGO NIE MIAL I NIE BEDZIE MIAL INNY KOMUNIKATOR…

    UZYWASZ JABBERA TO UZYWAJ I ODPIERDOL SIE OD GG!
    NIE MUSISZ GO UZYWAC!

    A LUDZI KTORZY KRYTYKUJA OSOBY KTORE UZYWAJA GG WYSMIEWAM I MAM GLEBOKO W D…. SA SMIESZNI I ZALOSNI!

    MOZECIE SE PO MNIE POJECHAC MOZE SIE WAM LEPIEJ ZROBIC ALE PRAWDY NIE ZMIENICIE A WYGLADA ONA TAK ZE PONIZACIE SIE SAMI PRZED GG I PRZED JEGO UZYTKOWNIKAMI….

    POZDRAWIAM UZYTKOWNIKOW GG I LUDZI KTORZY DOCENIAJA GG.

  35. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 17:55:28

    Gdyby prezes i rzecznik GG mieli nas w dupie to by nie odpowiadali na naszą petycję i nie zapraszali nas na ich koszt na rozmowę do Warszawy.
    Pozostałą cześć twojej wypowiedzi zostawię bez komentarza bo sam się wystarczająco ośmieszyłeś.

  36. madziar POLAND Windows XP Internet Explorer 6.0 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 18:05:01

    Azrael Nightwalker - smieszny jestes….
    Zaprosili… nie dziwie im sie bo jakos trzeba ta akcje (glupia bo nic nie da) zalagodzic…To czysty biznes…
    I powiedz mi co to dalo???
    Pan prezes sie pieknie zachowal ale czy to cos zmieni?
    Jak widac juz po samej rozmowie - NIE!!!

    Wiec prosze Cie tekst “sam sie osmieszyles” no troche Cie poniza.. sorki ale nie znajduje innego slowa:/

  37. madziar POLAND Windows XP Internet Explorer 6.0 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 18:10:37

    Do Azrael Nightwalker:

    Widze ze to juz we krwi masz zeby krytkowac to co popularne haha

    Windows-zły
    IE-zły
    GG-zły
    i pewnie myzka Pop-zła

    Jest na to rada
    Nie uzywaj, nie ogladaj, nie sluchaj!
    Poki co Polska to wolny kraj wiec nikt Ci NIE KAZE!!!!

  38. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 18:10:45

    Ja jestem śmieszny? Ja się poniżam? A kto w swojej poprzedniej wiadomości walnął 15 inwektyw i 10 linijek napisanych wielkimi literami które powszechnie oznaczają krzyk?
    Daruj sobie koleś.

  39. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 18:12:06

    A skoro wspominasz o wolnym kraju to racz sobie przypomnieć o wolności do wyrażania swojego niezadowolenia z czegokolwiek.

  40. madziar POLAND Windows XP Internet Explorer 6.0 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 18:21:17

    Sluszna uwaga - przyznaje…
    Ale jak nie uzywasz to nie krytukuj tez proste nie?
    Uzywasz wina, ie, a co najwazniejsze gg?
    Jezeli nie to co Ci to przeszkadzaz ze jest jaki jest?
    A jezeli uzywasz i Ci nie pasuje to po co krytykujesz? Jak masz kilka innych mozliwosci! Przeciez nikt nie zmusza Cie do uzywania akurat gg!

    A powiedz mi co z pkt widzenia zwyklego uzytkownika pomoze wasza krytyka?
    Nic!!! Bo serwery jak padaly tak dalej beda padac, jak nie bylo ssl tak nie bedzie…
    A jak juz sie to zmieni to napewno nie dzieki takim idiotycznym protesta a pod wplywem GOTOWKI:P

  41. Splash POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 18:35:56

    GG ma coś czego nie ma żaden inny szanujący ludzi komunikator: wciśnięte w każde miejsce reklamy.

    A flejmując: poznaj głupca po wypowiedzi jego.

  42. Tereferekuku POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 21:19:22

    @madziar: popieram. ubrawne to w takie a nie inne słowa, ale masz absolutną rację. Ja sie biore zaraz za petycje do Samsunga, bo strasznie mnie wkur…te ich drogie plazmy, ponadto wkurza mnie, ze nie maja ich w zolto-rozowych obudowach! SKANDAL!

  43. Tereferekuku POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 21:28:02

    BTW…..podobnie ma sie sprawa z Microsoftem i Windowsem XP, a przesz nie da sie ukryc, ze MS to potezna, powazna oraz zatrudniajaca doskonałych programistów firma. A windows XP jest stabilnym i b.dobrym systemem. A jego “otwartosc” na wirusy, wynika z jego popularnosci.

    Oczywiscie jest tu pewno wielu lepszych programistow niz Ci pracujacy w MS i oni jakby programowali system, to by nie bylo tylu “dziur” ;]

    Pozdrawiam.

    P.S. Samo wysalanie petycji z rozsadnymi petycjami (imho, te Wasze byly calkiem rozsadne - przynajmniej czesc), ale akcja typu “Anty-GG”, “Gadu-gadu hater” i te bannerki/buttony takie anty-wszystko to jest żałosne :)

  44. kwasior UNITED KINGDOM Windows XP Internet Explorer 6.0 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 21:43:27

    Moje zdanie:
    Co do wydajnosci serwerow to raczej nie chodzi o transport tesktu ale o to ze trzeba obsluzyc tak duza liczbe klientow GG reklamami co generuje ogromny ruch w sieci i obciaza serwery, bo wystarczy sobie wyobrazic nie 6 mln osobo rozmawiajacych czystym tekstem ale 6 mln odwiedzin na stronie www kazdego dnia. Trzeba wygenerowac content i wyslac go do kazdego klienta wiec to jest podstawowy problem. Co do szyfrowania, hmmm wydaje mi sie ze nie bardzo chlopcy z GG wiedza jak poradzic sobie z tym problemem od strony programowej niz od strony sprzetowej, tj. nie rzecz w routerach a raczej w napisaniu softu lub zakupie odpowiedniej licencji (GG jest dosc chciwym graczem i nie bardzo lubi sie dzielic, nie mowiac juz o dopuszczeniu kogos nawet firmy zatrudnionej do swojego kodu). Obawiam sie ze niestety panowie postawili na technike najmniejszym kosztem jak najwiecej zarobic a potem zobaczymy… Osobiscie odnioslem wrazenie ze nowe wersje klienta GG pojawiaja sie dopiero wtedy kiedy istnieje duza presja ze strony uzytkownikow lub ew. mozna sprobowac zarobic wiecej. Wszelkiej masci udogonienia sa oszczedzane na wersje pozniejsze aby mozna bylo cos wpisac w change log i dac kolejny “powod” do pozostania z GG.

  45. Tereferekuku POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 21:55:15

    @kwasior: Ty oczywiscie oceniasz programistow GG, bo sam doskonale sobie radzisz z oprogramowaniem SSL’a oraz rozmawiałeś z programistami GG, ktorzy w ogromnej tajemnicy Ci to zdradzili tak ? :P

    A co do reklam, to odnosze wrazenia, ze serwery reklam sa niezalezne od serwerow odpowiedzialnych za wiadomosci :)

    Pozdrawiam :]

  46. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 22:44:17

    @madziar
    “Ale jak nie uzywasz to nie krytukuj tez proste nie?
    Uzywasz wina, ie, a co najwazniejsze gg?
    Jezeli nie to co Ci to przeszkadzaz ze jest jaki jest?”
    Więc to że nie mieszkam w Libanie oznacza że nie mam prawa protestować przeciwko zabijaniu się jakie teraz tam się dzieje?
    Ten sam tok myślenia.

    “A jezeli uzywasz i Ci nie pasuje to po co krytykujesz?”
    Po to żeby autor dowiedział się co jest źle i co powinien zmienić.

    “A powiedz mi co z pkt widzenia zwyklego uzytkownika pomoze wasza krytyka?
    Nic!!! Bo serwery jak padaly tak dalej beda padac, jak nie bylo ssl tak nie bedzie…”
    Na efekty trzeba poczekać. Od razu tak dużych zmian wykonać się nie da.

    “A jak juz sie to zmieni to napewno nie dzieki takim idiotycznym protesta a pod wplywem GOTOWKI:P ”
    Tak? To nasyp szmalu do swojego kompa i zobacz czy będzie szybciej działać.
    Nawet największa kasiora nie pomoże jeśli ktoś nie będzie miał pomysłu na co ją przeznaczyć.

    @kwasior
    “Co do szyfrowania, hmmm wydaje mi sie ze nie bardzo chlopcy z GG wiedza jak poradzic sobie z tym problemem od strony programowej niz od strony sprzetowej, tj. nie rzecz w routerach a raczej w napisaniu softu lub zakupie odpowiedniej licencji”
    Skąd ta pewność? Próbowałeś kiedyś odszyfrować 3 mln połączeń jednocześnie? Podpowiem że Pentium 6 Ghz tu nie wystarczy. 66 Ghz też nie.

  47. madziar POLAND Windows XP Internet Explorer 6.0 said,

    3 wrzesień 2006 (niedziela) at 23:18:22

    To jeszcze raz ja…

    Moze za ostro sobie tu pojechalem to przyznaje ale sie troszke wpienilem:P

    Juz mi przeszlo wiec na spokojnie podsumuje to co mysle i odpowiem na zarzuty.

    @Azrael Nightwalker “A kto w swojej poprzedniej wiadomości walnął 15 inwektyw i 10 linijek napisanych wielkimi literami które powszechnie oznaczają krzyk?”
    —- Bo to mialbyc krzyk:) Jak sie denerwuje to krzycze i tak tez wyrazilem swoje emocje:)

    @Splash “GG ma coś czego nie ma żaden inny szanujący ludzi komunikator: wciśnięte w każde miejsce reklamy. ”
    —-Ja np lubie te reklamy i nie wiem w czym problem…
    Jestem tak do tego przyzwyczajony ze jak kiedys uzylem bannerkillera to ciagle mi czegos brakowlo:) Wlasnie tych kolorowych beznadziejnych obrazkow co sie zowie reklama.
    Nie przeszkadza mi to w niczym…Nie zaslania tekstu ani przyciskow… JAkby tak w necie takie pop-upy byly to bylbym najszczesliwszym internauta na ziemi:)
    A nie lubisz ogladac - idz na lake na swieze powietrze:) ZObacz co na tlenie slychac.. Da sie nie?
    @Azrael Nightwalker “Więc to że nie mieszkam w Libanie oznacza że nie mam prawa protestować przeciwko zabijaniu się jakie teraz tam się dzieje?
    Ten sam tok myślenia.”
    —–Nie widzisz roznicy? To wspolczuje…
    Bo ze gg jest jakie jest nikomu krzywdy nie robi a kto z niego korzysta to go lubi:) JA przynajmniej jestem taka osoba:)
    A moze zamiatst tak plytkiej akcji “nie dla gg” zrobisz akcje “nie dla zabijania”
    Chyba bardziej by ta akcja cos wniosla i mialbys poparcie wszystkich normlanych ludzi:)
    Ale chyba to jest ten prolem trzeba robic cos na przekor wiekszosci:
    “nie dla gg” = “tak dla wojny”
    No coz sa i tacy ludzie jak Ty…

    @Azrael Nightwalker”Tak? To nasyp szmalu do swojego kompa i zobacz czy będzie szybciej działać.
    Nawet największa kasiora nie pomoże jeśli ktoś nie będzie miał pomysłu na co ją przeznaczyć.”

    —-No wspaniale tylko akcja “NIE dla GG” nie wnosi nic konstruktywnego i nie ukazuje w czym problem…
    Moze czas na akcje “TAK dla GG” - gdzie wypiszesz problemy i napiszesz jak je rozwiazac…
    Jest duzo osob ktore chca pomoc w tej sprawie i naapewno wsparli by taka akcje chocby swoja wiedza…
    Nie pomyslales o tym???
    NAjlepiej jest krytykowac ale zrobic cos dla ogolu to juz nie…??

    Zle to zle tamto zle siamto - typowy polak z Ciebie wychodzi…

    A nie lepiej byloby Skoro to zle to zrobmy tak skoro tamto zle to moze tak.

    Zamiast krytykowac i robic debilne akcje moze warto zrobic akcje i podpowiedziec ludziom gdzie problem lezy ale nie w takiej formie.

    Bo ronie dobrze zamast z Toba dyskutowac i probowac przekazac jakis inny punkt widzenia i dac do myslenia moge zrobic akcje “NIE dla Azrael Nightwalker” ale byloby to upokarzajace bardziej dla mnie:)

    Pozdrawiam mimo wszystko i radze nieraz sie zastanowic nad forma bo moze akcja ma jakis zalazek slusznosci ale forma jej a juz glowne zalozenie “nie dla czeg.. to dno…

  48. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 0:43:01

    @madziar
    “Jestem tak do tego przyzwyczajony ze jak kiedys uzylem bannerkillera to ciagle mi czegos brakowlo:) Wlasnie tych kolorowych beznadziejnych obrazkow co sie zowie reklama.
    Nie przeszkadza mi to w niczym…Nie zaslania tekstu ani przyciskow… JAkby tak w necie takie pop-upy byly to bylbym najszczesliwszym internauta na ziemi:)”
    Są też na tym świecie ludzie którzy lubią okładać się pejczami. Oczywiście szanujemy ich.

    “—-No wspaniale tylko akcja “NIE dla GG” nie wnosi nic konstruktywnego i nie ukazuje w czym problem…
    Moze czas na akcje “TAK dla GG” - gdzie wypiszesz problemy i napiszesz jak je rozwiazac…”
    Ty chyba masz jakieś problemy z czytaniem. Jak byk masz na samej górze tej strony napisane że:
    - napisaliśmy co nam się nie podoba w GG
    - napisaliśmy propozycje rozwiązania tych problemów
    - osobiście je wręczyliśmy prezesowi GG
    To jest mało konstruktywne?

    “NAjlepiej jest krytykowac ale zrobic cos dla ogolu to juz nie…??”
    Rozmowa z producentami programu którego nie używam to nie jest zrobienie czegoś dla ogółu?

    “moze warto zrobic akcje i podpowiedziec ludziom gdzie problem lezy”
    A co my w środę zrobiliśmy?
    Powtórzę jeszcze raz bo najwyraźniej masz problemy z czytaniem:
    1) Pojechaliśmy do ich siedziby.
    2) Punkt po punkcie pokazaliśmy co jest źle.
    3) Pokazaliśmy jak można to rozwiązać.
    Przeczytałeś? Zrozumiałeś? Jak nie to przeczytaj jeszcze raz, powoli.
    Ew. zwiększ czcionkę, przeczytaj nagłos lub poproś kogoś innego żeby ci przeczytał i przetłumaczył.

    “moge zrobic akcje “NIE dla Azrael Nightwalker””
    Aleś się uczepił. Widać nie doczytałeś że to nie ja jestem twórcą tej akcji. Miej pretensje do jej autora - Dandysa.
    http://dandys.jogger.pl/2006/06/24/petycja-przeciw-gg/

  49. kwasior UNITED KINGDOM Windows XP Internet Explorer 6.0 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 11:45:20

    @Azrael Nightwalker
    Oczywiscie ze P4 6Ghz nie wystarczy, tylko kto mowi ze tak ma byc. Jest na rynku troszke sprzetu wspierajacego sprzetowe deszyfrowanie ale i to przeciez malo prawda… hmmm Tylko mnie tak zastanawia jak sobie radzi na tym polu konkurencja (tlen i skype AES)… przeciez to biedne GG nie stac na nic, jak mozna przeczytac z rozmowy, a rozwiazania rynkowe sa zbyt kosztowne… Na dobra sprawe nalezalo by uznac ze chlopcy robia co mozliwe zeby bylo lepiej tylko ciagle czegos im brakuje… Do mnie nie docieraja stwierdzenia ze cos jest zbyt kosztowne zwlaszcza kiedy firma GG nie jest organizacja non-profit a normalnym podmiotem zbierajacym spore pieniadze z reklam. Prosze popatrzyc na to z tej strony, klientem jest firma dajaca reklame bo placa za to ciezkie pieniadze ale i osoba uzywajaca produktu. Wiec nie mozna robic zeby bylo dobrze tylko dla jednej strony. Prosze tez pamietac ze nie upatruje tu winy programistow z GG ale zarzadu, bo to sa ludzie ktorzy decyduja o finansowaniu, z doswiadczenia wiem ze mozna zrobic wiele sama checia ale nastepuje moment kiedy mowi sie dosc, albo robimy dobrze albo wcale. I tak na koniec pewne przemyslenie… GG w wersji dla biznesu pewnie bedzie zawieralo wszystko czego sie odmawia normalnemu uzytkownikowi :)

    PS. Ponizszy cytat rozbawia mnie zawsze kiedy go czytam (zalety GG):

    Zabezpieczenia:

    Program Gadu-Gadu zapewnia wysokie bezpieczeństwo sieciowe - posiada opcję która uniemożliwia komunikację bezpośrednio pomiędzy komputerami (w zamian tylko za pośrednictwem serwera). W przypadku używania połączeń bezpośrendich, są zachowane szczególne metody zabezpieczeń — kliknij!

    Konto użytkownika jest zabezpieczone hasłem. Dzięki temu nikt inny nie może “podszywać” się pod innego użytkownika. Hasło nie jest przesyłane podczas inicjowania sesji programu (logowania) jawnie, ale zawsze jest przesyłane do serwera zaszyfrowane.

  50. spider POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 13:56:04

    “”Firma obecnie używa łącza 500Mbps, ale nawet ATMAN miewa czasem problemy z wytrzymaniem takiego obciążenia sieci.:”"

    NIE, NIE, NIE Nie uwierze, porowawczo spojrzalem na http://status.jabber.org/ sugeruje porownac traffic analist z jabber clients

  51. . POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 15:25:59

    Nie dajcie się uwieść. Sam prezes pszyszedł, opowiedział o historii firmy, opowiedział o routerach cisco i wspomniał że programiści używają linuksa! Nawet robotę zaoferował bo - potrzebują manadźerów!

    Ale tak naprawdę to powiedzieli że:
    1) nie otworzą
    2) nie wprowadzą ssl
    3) obecny poziom stabilności im odpowiada, bo ludzie przestali masowo uciekać
    4) generalnie jeśli ludzie nie zaczną masowo uciekać, to możemy zrobić sobie z petycji czopek

  52. Michał UNITED KINGDOM Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 17:23:17

    GG rUleZ.

  53. Xarafaxz POLAND Linux Opera 9.01 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 18:43:49

    “Jestem tak do tego przyzwyczajony ze jak kiedys uzylem bannerkillera to ciagle mi czegos brakowlo:) Wlasnie tych kolorowych beznadziejnych obrazkow co sie zowie reklama.”

    A w mojej kamienicy cieknie woda po ścianach i protestuje przeciwko naprawie, bo grzyb w moim mieszkaniu to jest to i nie moge bez niego żyć. W związku z tym protestuje, robie z siebie idiote krzycząć na sąsiadów, że jak im się grzyb nie podoba to mogą się wyprowadzić. Proste, nie?

    Generalnie nie ma co się angażować w dyskusje z nastoletnimi trollami. Niech zrobię swoją akcje: jak to się im GG podoba i jakie jest śliczne, stabilne i bezpieczne.

  54. eRiZ POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 19:20:18

    Podobają się Wam reklamy?

    Jest tylko jedno “ale”: chyba wszystkie są wykonane we Flashu. Ok, pewnie macie procki 1THz, eksabajty RAM-u.

    Ale są i ludzie, którzy mają “trochę” wolniejsze kompy i otwarcie kilku okienek rozmowy całkiem uniemożliwia inną pracę. O samych rozmowach już nie wspomnę…

  55. celi POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 20:17:58

    A tak z innej beczki zapytam: czy istnieje jakis program korzystajacy z protokolu jabber, ktorego instalacja i konfiguracja jest bardzo prosta z punktu widzenia uzytkownika gg? chodzi o to, ze jabber jest dobrym rozwiazaniem, tylko trzeba byc nieco technicznym, zeby z tego skorzystac. ludzie sa za prosci na to — w gg masz jednego klienta, nie musisz sie zastanawiac co wybrac. wszystko jest proste jak drut. kazdy debil (nawet ten troll powyzej) zalapie o co w tym idzie. tutaj chyba nalezy upatrywac problemow ze zmiana. czego trzeba to prosty klient, ktory pozwala na rownie bezbolesna konfiguracje jak gg oraz jeszcze latwiejszy import kontaktow z gg. ( — jest cos takiego wogole? bo ja tylko ten linux w kolko i ten psi i nic wiecej mnie specjalnie nie interesuje, a temat podlapalem z linux news ;)

  56. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 21:05:35

    Hapi, ew. Spik.
    http://www.hapi.pl
    http://spik.wp.pl

  57. fiedor POLAND Linux Opera 9.00 said,

    4 wrzesień 2006 (poniedziałek) at 23:08:13

    @madziar
    >1. Mamy do wyboru kilkanascie komunikatorow i kazdy wybiera to co mu pasuje!
    > wiec pisanie nie bede uzywal gg bo sie łaskawy pan obrazil to smiech na sali.
    > Kogo to interesuje?
    > Nie pasuje to wyp… i uzywaj se jabbera… w czym problem?
    > Zazdrosc?
    Nie, wygoda.
    Jeśli używam jabberra - to mogę sobie wybrać gdzie chcę mieć to konto, u kogo.
    I niezależnie gdzie to będzie - mogę połączyć się do innego użytkownika (o ile oczywiście jego i mój serwer działa).
    Ale oficjalnie nie mogę się połaczyć do nikogo z GG, ponieważ ta sieć pozwala tylko na połączenia wewnątrz. A rozłączający się co rusz komunikator wkurza mnie, więc nie uruchamiam klienta GG (nie żeby był jakiś oficjalnie dozwolony na używany przeze mnie system - FC5 Linux)

  58. AlchemyX POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 0:38:46

    A ja zamiast narzekać to pochwalę. Firma z ludzką twarzą. Kiedyś tak u nich nie było.

  59. whatever JAPAN Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 6:11:59

    zawsze mozna zainstalowac linux i kadu. laczy sie z siecia gg, nie ma reklam, wyskakujacych okienek i innych dupereli.

    pozr.

  60. mysliciel POLAND Fedora Linux Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 10:52:58

    GG powinno po prostu stac sie spółką akcyjną
    Byłaby by kasa na inwestycje i nowoczesny sprzęt
    a jak byłby sprzet który by się wyrabiał to i nowe usługi czy nową funkcjonalnosc mozna by dodawac

    bo takto jak kiedys cos padnie to naprawde gg moze przestac istniec

  61. e POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 11:16:43

    whatever:
    tylko, że kadu nie jest oficjalnie zatwierdzone przez gg, a nawet stoi w sprzeczności z regulaminem (choć prezes na spotkaniu powiedział, że w regulaminie chodziło o korzystanie z ich sieci w celch komercyjnych, zwykłych użytkowników korzystających z ekg, kadu, mirandy, itp nie będą ruszać). Może będą, może nie, ostatnio zauważyłem że kilka razy nie działało mi ekg, choć gg nie padło. Blokują ? Może błąd w ekg, lub padł akurat serwer, z którego korzystało ekg, a nie zwykłe gg.

    W każdym razie nie mam nic przeciwko firmie gg. Typowa prowizorka, ale ekonomicznie świetnie rozegrali pierwszeństwo na rynku. A prowizorka jest najtrwalsza.

    Tylko wkurza mnie, że ktoś w każdej chwili może mi odciąć połączenie ze znajomymi, bo nie napisał klienta pod linuksa, a te napisane przez innych są niekoszerne (nie wyświetlają reklam :)

    GG jest całkiem używalne, pady rzadziej niż raz na dzień. Ale dużo mogą poprawić, wytykanie im tego jest jak najbardziej w ich interesie.

    PS: jabber rulez, tylko czasem chciałoby się pogadać ze znajomymi nie-informatykami. A krucjaty przeprowadzać mi się nie chce.

  62. ichuj POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.1 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 11:35:04

    Tylko EKG2 !!! Trole :-))

  63. Agryppa POLAND Linux Konqueror 3.4 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 13:43:49

    Hmm, ja używam Kopete z wtyczką GG i nie narzekam :)
    Generalnie Kopete szalenie mi się podoba, ścisła integracja z Kontact i spółką jest całkiem miła :)
    No i reklam brak z GG ;)

  64. naur POLAND Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 21:30:39

    Dlaczego szyfrowanie wymaga drogich routerow Cisco? Czyzby operator GG byl zobowiazany do dekodowania u siebie kazdej przesylanej wiadomosci? Tak, wiem, ze domyslnie SSL dziala wlasnie w ten sposob, ale wystarczy przeciez szyfrowac sama tresc, a naglowek z numerem adresata pozostawic jawny. Wtedy serwery GG moga go zwyczajnie routowac, a dekodowanie/szyfrowanie nastepuje na klientach. Jesli GG nie chce psuc ‘filtrow antyspamowych’, (ktore nota bene blokuja rownie czesto zwyczajnych ludzi, co spamerow), to wystarczy udostepnic szyfrowanie tylko osobom ktore maja sie wzajemnie na liscie.
    Ktos wspomnial tez wczesniej w komentarzach o szyfrowaniu SSL dla polaczen nawiazywanych bezposrednio. To kolejne rozwiazanie, ktore pozwoliloby uniknac dodatkowego obciazenia serwerow GG.
    Jak widac, od strony technicznej problem jest stosunkowo prosty do rozwiazania. Najwieksza przeszkoda jest jak zwykle opor operatora GG przed wprowadzaniem jakichkolwiek zmian.

    madziar - skoro nie masz tajemnic, to moze podzielisz sie z nami haslem i numerem Twojego konta? Mowic takie rzeczy jest latwo, zobaczmy czy faktycznie tak bardzo Ci nie zalezy na prywatnosci.

  65. alex POLAND Linux Mozilla 1.8.0.4 said,

    5 wrzesień 2006 (wtorek) at 22:34:59

    co wyscie sie tak tego ssl’a uczepili? mi by bardziej zalezalo
    na szyfrowaniu end-to-end (co zreszta jest zaimplementowane w
    alternatywnych klientach sieci gg). zreszta jesli nieradza sobie
    ze zwyklym obciazeniem to ssl by ich zabil zupelnie. no moze
    do uwierzytelniania usera mogli by jakiegos mocniejszego algorytmu
    uzyc bo aktualny wyglada na potencjalnie slaby.

    pozatym osmiele sie przypuszczac ze niemaja dobrze napisanego
    serwera - ilu userow jest maxymalnie online? nie jest obciazenie
    ktorego niemozna by skutecznie udzwignac na kilku sredniej klasy
    maszynach przy madrze napisanym sofcie.

  66. alex POLAND Linux Mozilla 1.8.0.4 said,

    6 wrzesień 2006 (środa) at 0:53:36

    *nie jest TO obciazenie

  67. kosib POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    6 wrzesień 2006 (środa) at 7:58:43

    31 Sierpnia a nie “31 Sierpien”

  68. Marcin Stefanowicz, blog » Akcja “Nie dla GG” UNITED STATES WordPress 2.0.4 said,

    8 wrzesień 2006 (piątek) at 15:09:07

    […] Polecam relację ze spotkania w siedzibie GG dostępną pod adresem: http://reksio.ftj.agh.edu.pl/~azrael/2006/08/31/spotkanie-z-prezesem-gadu-gadu […]

  69. chlopaki.nie.placza POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    9 wrzesień 2006 (sobota) at 18:30:46

    hej
    nie żeby był jakimś zagorzałym zwolennikiem gg, ale często go używam.
    Reklamy w gg można w bardzo prosty i legalny sposób wyłączyć.
    i nie trzeba używać do tego jakichś krakerski programików.
    Wystarczy jakikolwiek firewall i zablokowanie gg portu 80, żadne
    reklamy wtedy się nie pojawiają.
    pozdro

  70. Azrael Nightwalker POLAND Ubuntu Linux Mozilla Firefox 1.5.0.5 said,

    9 wrzesień 2006 (sobota) at 19:48:33

    kosib: powiedz to autorom Wordpressa :P

  71. Globi POLAND Windows XP Opera 9.01 said,

    14 wrzesień 2006 (czwartek) at 17:08:39

    Co do mnie, to używam jabbera + transporty i musze przyznać iż gg = SYYYYf

    Co ja powiem na niektóre reakcje ludzi którzy używają ggsyfu

    “Reklamy… Mi one nie przeszkadzaja a nieraz juz skorzystalem i zobaczylem co nowego reklamuja… a noz sobie kupie a co stac mnie:)
    Nie chcesz patrzyc to wypie…. nie wiem w czym problem…??”

    W tym że to kolorowe syfstwo zżera pamięć.

    “SSL - zwyklemu uzytkownikowi na chu…j taka usluga… Mnie to jeb….ie! Bo po co mi to? Prezydentem jestem czy jak?”

    Jak by Ci się ktoś wpie**** na gg nie było by Ci miło, prawda ;p ?

    “Haslo… Ja nie mam zadnych tajemnic a to ze pisze sobie z moja narzezona mile slowka na dobranoc to co….? Niech se ktos poczyta.
    Jestescie terrorystami czy jak?? W rzadzie pracujecie?? w wojsku??”

    Odrazu możesz tutaj podać swój nr gg i hasło do niego.
    Poza tym wyobraź se , że przez gg prowadzisz właśnie rozmowe o prace, nagle Ci sie ktoś wpie*** na gg i co ? Nici z rozmowy.

  72. Splash POLAND Windows XP Mozilla Firefox 1.5.0.6 said,

    17 wrzesień 2006 (niedziela) at 16:37:58

    Co do zżerania pamięci, to trzeba jeszcze wiedzieć co to pamięć. ;-) A mogę się założyć, że cała rzesza GG-userów nie zdaje sobie sprawy z budowy komputera. A potem lecą narzekania na Windowsa, bo syf, bo wolny ;-) Bo się zawiesza!

    W ogóle, do dziś pamiętam gdy coś się reklamy gg żarły z moim flashem i zamiast full-screen banera robił się cały biały ekran przy startupie i pomagał tylko ctrl+alt+del…

  73. Ban00 UNITED STATES Windows 2000 Internet Explorer 6.0 said,

    18 luty 2007 (niedziela) at 13:32:35

    Chce nr gg

  74. Pavel POLAND Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.6 said,

    23 sierpień 2007 (czwartek) at 22:19:13

    Czy to zbieg okolicznosci ze na tyle osob ktore sie udzielily w dyskusji 100% tych ktore zrobily z siebie debili to uzytkownicy polaczenia windows + ie? :)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URL

Post a Comment